Verkoop

Om u meer inzicht te geven in de stappen die u gaat nemen in het verkooptraject, geven wij u hieronder een toelichting:

Stap 1 Plannen infoverkoop gesprek 

Om tot het juiste verkoopadvies te komen, verrichten wij een grondig vooronderzoek voor wij bij u langskomen.
Wij onderzoeken onder andere:

  • Eigendomssituatie en planologische aspecten.
  • Lokale vraag en aanbod.
  • Prijsniveau van vergelijkbare verkochte woningen in de omgeving.

Stap 2 Kennismaking met één van onze gecertificeerde makelaars

  • De makelaar neemt met u de woning op.
  • De verkoopmogelijkheden worden met u doorgenomen.
  • De verkoopcondities van HMJ Makelaardij worden met u besproken.

Stap 3 Voorbereidingen voor de verkoop

  • Er wordt een afspraak ingepland met een professionele fotograaf (foto’s, 360-graden foto's, plattegronden, video).
  • U wordt gevraagd om documenten te leveren, benodigd voor de verkoop (eigendomsbewijs, plattegronden, zakelijke lasten, VvE- stukken en energielabel).
  • Wij maken een woningpresentatie van uw woning.
Voordat wij de woningpresentatie publiceren, wordt de presentatie eerst ter goedkeuring aan u voorgelegd. 

Stap 4 In de verkoop

Na goedkeuring van de woningpresentatie, presenteren wij uw woning op de volgende manieren:

  • Publicatie op internet, zoals onze HMJ-website, Funda en Jaap.nl.
  • Presentatie in onze etalage.
  • Bericht over uw woning op onze social media pagina’s (Facebook, Twitter en LinkedIn).

Stap 5 Bezichtigingen 

  • De bezichtigingen worden voortijdig bij u gemeld en uitgevoerd van maandag t/m zaterdag en in de avonduren.
  • Tijdens de bezichtiging is het prettiger, dat er zo weinig mogelijk personen (en huisdieren) thuis zijn.
  • Wij nemen ruim de tijd voor een bezichtiging, zodat de kandidaat-koper(s) genoeg tijd heeft om de woning te ervaren.

Stap 6 Verkoop

  • Wij adviseren u over de meest juist te volgen onderhandelingsstrategie tijdens het biedingsproces.
  • Bij wilsovereenstemming zorgen wij voor een goede vertaling van de koopovereenkomst.
  • Wij zullen zorg dragen voor ondertekening door partijen.

Stap 7 Afwikkeling

  • Bij een mogelijk taxatie of bouwtechnische keuring zullen wij deze begeleiden.
  • Voordat partijen uitgenodigd worden bij de notaris, zullen wij een eindinspectie uitvoeren met partijen.
  • Tijdens deze eindinspectie worden de meterstanden opgenomen en het opleveringsformulier ondertekend.

 

U gebruikt een verouderde browser. Upgrade nu naar een moderne browser om ten volle gebruik te kunnen maken van alle functies van onze site:
Chrome |  FireFox |  Opera |  Safari |  Microsoft Edge
Terug naar boven
Sluit menu

HMJ Makelaardij