Verkoop

Het stappenplan voor de verkoop!

Stap 1  Plannen infoverkoop gesprek

  • Om tot het juiste verkoopadvies te komen, verrichten wij een grondig vooronderzoek voor wij bij u langskomen.
  • Wij onderzoeken onder andere:
  • Eigendomssituatie en planologische aspecten.
  • Lokale vraag en aanbod.
  • Prijsniveau van vergelijkbare verkochte woningen in de omgeving.

Stap 2 Kennismaking met één van onze gecertificeerde makelaars

  • De makelaar neemt met u de woning op.
  • De verkoopmogelijkheden worden met u doorgenomen.
  • De verkoopcondities van HMJ Makelaardij worden met u besproken.

Stap 3 Voorbereidingen voor de verkoop

  • Er wordt een afspraak ingepland met een professionele fotograaf (foto’s, 360-graden foto's, plattegronden, video).
  • Om de verkoop goed te laten verlopen vragen wij u om belangrijke documenten aan te leveren. (bv. eigendomsbewijs, stukken Vereniging van Eigenaren)
  • Wij maken een woningpresentatie van uw woning.
  • Voordat wij de woningpresentatie publiceren, wordt de presentatie eerst ter goedkeuring aan u voorgelegd. 

Stap 4 In de verkoop

  • Na goedkeuring van de woningpresentatie, presenteren wij uw woning op de volgende manieren:
  • Publicatie op internet, zoals onze HMJ-website, Funda, Jaap en andere huizensites.
  • Presentatie in onze etalage en een bord in uw tuin/ aan uw raam.
  • Bericht over uw woning op onze social media pagina’s (Facebook, Instagram).

Stap 5 Bezichtigingen 

  • De bezichtigingen worden voortijdig bij u gemeld en uitgevoerd van maandag t/m zaterdag en in de avonduren.
  • Tijdens de bezichtiging is het prettiger, dat er zo weinig mogelijk personen (en huisdieren) thuis zijn.
  • Wij nemen ruim de tijd voor een bezichtiging, zodat de kandidaat-koper(s) genoeg tijd heeft om de woning te ervaren.

Stap 6 Verkoop

  • Wij adviseren u over de beste te volgen onderhandelingsstrategie tijdens het biedingsproces.
  • Bij wilsovereenstemming zorgen wij voor een goede vertaling van de koopovereenkomst.
  • Wij zullen zorg dragen voor ondertekening door partijen.

Stap 7 Afwikkeling

  • Bij een mogelijk taxatie of bouwtechnische keuring zullen wij deze begeleiden.
  • Wij zorgen dat de koopovereenkomst en de bijlagen bij de gekozen notaris terecht komen voor verdere behandeling en voorbereiding op de overdracht.
  • Voordat partijen uitgenodigd worden bij de notaris, zullen wij een eindinspectie uitvoeren met partijen.
  • Tijdens deze eindinspectie worden de meterstanden opgenomen en het opleveringsformulier ondertekend.